EN:

Presentation title:

“Navigating the Technological Landscape: Sense of Communities and Authentic Representation in Sign Language Curricula”

Bio:

Nicholas Lalanne, M.A., is a Senior Lecturer & Coordinator of American Sign Language Program, Department of Education.

He joined the American Sign Language (ASL) program at UVM in 2018 following his experiences as instructor at Holyoke Community College and several years as adjunct faculty at different colleges in both Massachusetts and Vermont. He has experience teaching a variety of undergraduate ASL and Deaf Studies courses as well as graduate level practicum and internships. 

While pursuing his graduate degree, his coursework included Linguistics, Theories of Languages, and Teaching Methods. He has a strong interest in, and aptitude for, digital pedagogy. For Lalanne, his ASL students are like seeds planted in a garden. He nurtures them as they learn the language and culture of Deaf people, growing from tiny seeds to become beautiful flowers. Seeing them learn and comprehend the language, and sharing a window into Deaf Culture, is what he enjoys.

He received the Mosaic Center Outstanding Faculty Award in 2020. Lalanne co-presented the Secret Ingredients for a Happy ASL Classroom at the American Sign Language Teachers Association (ASLTA) Conference. He has been a board member of the National Association of the Deaf (NAD) since 2022, where he currently serves on the Equity in Deaf Education committee. He also holds the role of co-director at the Association of Sign Language Vermonters. Previously, he was involved with Vermont Advocacy for Deaf Rights.

https://truewayasl.com/

FR :

Titre de la présentation :

«Naviguer dans le paysage technologique : Le sens des communautés et la représentation authentique dans les programmes d'enseignement de la langue des signes».

Biographie :

Nicholas Lalanne, M.A. est Chargé de cours principal & Coordinateur du programme de langue des signes américaine- Département de l'éducation.

Il  a participé au programme de langue des signes américaine (ASL) à l'UVM en 2018 après avoir été instructeur au Holyoke Community College et plusieurs années en tant que professeur adjoint dans différents collèges du Massachusetts et du Vermont. Il a de l'expérience dans l'enseignement d'une variété de cours d'ASL et d'études sur la surdité au niveau du premier cycle, ainsi que dans les stages pratiques au niveau du deuxième cycle.

Au cours de ses études supérieures, il a suivi des cours de linguistique, de théories des langues et de méthodes d'enseignement. Il s'intéresse beaucoup à la pédagogie numérique et possède des aptitudes dans ce domaine. Pour M. Lalanne, ses étudiants en ASL sont comme des graines plantées dans un jardin. Il les nourrit au fur et à mesure qu'ils apprennent la langue et la culture des personnes sourdes, passant d'une petite graine à une belle fleur. Ce qu'il aime, c'est les voir apprendre et comprendre la langue, ainsi que partager une fenêtre sur la culture sourde.

Il a reçu le Mosaic Center Outstanding Faculty Award en 2020. M. Lalanne a co-présenté Secret Ingredients for a Happy ASL Classroom lors de la conférence de l'American Sign Language Teachers Association (ASLTA). Il est membre du conseil d'administration de l'Association nationale des Sourds (ASN) depuis 2022, où il siège actuellement au comité sur l'équité dans l'éducation des Sourds. Il est codirecteur de l'Association of Sign Language Vermonters. Auparavant, il était impliqué dans le Vermont Advocacy for Deaf Rights.

https://truewayasl.com/